Liczba semestrów: 3

Ogólna liczba godzin: 350

Tryb studiów: niestacjonarne

Cel studiów podyplomowych:

Zapoznanie słuchaczy z aktualną wiedzą na temat autyzmu i zespołu Aspergera, kryteriami i metodami diagnostycznymi, najnowszymi tendencjami w terapii, metodami i formami pracy, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, problemami rodzin oraz sposobami ich wspierania.

5. Uczestnicy:

Adresatem studiów są nauczyciele przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, psycholodzy i pedagodzy szkolni, psycholodzy i pedagodzy pracujący
w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wychowawcy.
Absolwent studiów podyplomowych nabędzie umiejętności w zakresie wyzwalania potencjału osób z autyzmem, Zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi na każdym etapie ich życia od wczesnego wspomagania do dorosłości. Słuchacz nabędzie kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych we wszystkich typach szkół w których przebywa dziecko autystyczne i w ramach wczesnego wspomagania rozwoju. Uczestnik studiów poszerzy swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb tych uczniów. W trakcie praktyk zapozna się z nowoczesną ofertą form terapii i wsparcia osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.

PROGRAM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.

  • Podstawy psychologii klinicznej i rozwojowej dziecka
  • Elementy pedagogiki specjalnej
  • Autyzm, zespół Aspergera –etiologia i specyfikacja rozwojowa
  • Wybrane zagadnienia z okulistyki i audiologii
  • Wybrane zagadnienia z fizjologii i patologii układu nerwowego
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
  • Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna
  • Diagnoza Autyzmu, Zespołu Aspergera i innych całościowych zaburzeń rozwoju
  • Kształtowanie mowy i języka u dzieci i uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera
  • Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera
  • Metodyka rewalidacji ucznia z autyzmem, zespołem Aspergera
  • Metody terapii dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Metody komunikacji alternatywnej w pracy z dzieckiem autystycznym
  • Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji
  • Współpraca z rodziną ucznia z autyzmem, zespołem Aspergera
  • Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych , planowanie procesu terapeutycznego –projekt empiryczny
  • Praktyka
  • Egzamin końcowy

Co nas wyróżnia:

  • ? Studia dostosowane do rynku pracy – nasze kierunki i specjalności odpowiadają na aktualne potrzeby pracodawców, co zwiększa szanse absolwentów na zatrudnienie.

    ? Praktyczne podejście do nauki – programy kształcenia łączą teorię z praktyką, umożliwiając zdobycie realnych umiejętności zawodowych.

    ? Atrakcyjny system stypendialny – wspieramy studentów, zapewniając różnorodne formy wsparcia finansowego.

    ? Dołącz do grona studentów Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Stalowej Woli!

Skontaktuj się z nami

Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Stalowej Woli

Tel./fax. 15 844 54 88
e-mail: dziekanat@wse.stalowawola.pl

Adres:
Al. Jana Pawła II 2a, 37-450 Stalowa Wola
NIP 865 180 11 94, REGON 830 330 048

Kontakt dla obcokrajowców mieszkających w Polsce: info@wse.stalowawola.pl

Konto : Bank PKO BP : 53102010420000870206130753

ytfb

WSE Stalowa Wola © 2025 by MEG